egaN_blog-ec-hero-ikea-2

Trustly och IKEA samarbetar kring en bättre global betalningsupplevelse

Stockholm den 11 november 2021 – Trustly, den globalt ledande betalplattformen för konto-till-konto-transaktioner, kan stolt meddela att vi ingår ett samarbete med IKEA, ett av världens största möbelföretag.

Tack vare samarbetet kommer IKEAs kunder att kunna betala sina inköp direkt från sina bankkonton via Trustly. Genom samarbetet får IKEA en partner att växa tillsammans med på ännu fler marknader, eftersom Trustly erbjuder access till fler än 30 länder genom en enda API-integration. Partnersamarbetet har inletts i Österrike och kommer att utvidgas till flera andra länder i Europa under de kommande månaderna.

Som globalt företag har IKEA ställts inför olika typer av utmaningar när det gäller betalningar. Trustlys globala betallösning kan hantera höga genomsnittliga transaktionsvärden, säkerställer att betalningar regleras och underlättar avstämningar. Det innebär att vi på ett konkret sätt kan bidra till att lösa flera av IKEAs utmaningar med de här frågorna. Genom den minskade administrationen blir även den dagliga verksamheten mer effektiv, vilket gör att IKEA kan fokusera på sin kärnverksamhet: att skapa en bättre vardag för de många människorna.

Johan Nord, Chief Commercial Officer på Trustly: ”IKEA strävar efter att erbjuda ett brett sortiment av väldesignade och funktionella heminredningsartiklar till så låga priser att så många som möjligt har råd att köpa dem. Trustly hjälper IKEA genom vår betalningsmetod konto-till-konto där det vare sig behövs kreditkort, app eller registrering. Tillsammans kan vi göra IKEAs fantastiska design tillgänglig för ännu fler människor genom att ta bort så många hinder som möjligt.”

För mer information:

Meredith Popolo, Head of PR & Communications på Trustly

+46 (0)70-961 15 83

meredith.popolo@trustly.com

Trustly grundades 2008 och är den globala ledaren inom direktbanksbetalningar online. Vår digitala konto-till-konto-plattform sätter en helt ny standard för snabba, enkla och säkra betalningar genom att länka samman några av världens största handlare med konsumenterna via deras internetbankkonton. Trustly kan hantera hela betalningsprocessen, vilket inte bara skiljer oss från konkurrenterna utan också gör att vi kan erbjuda ett tilltalande och billigare alternativ till traditionella kortnätverk. I dag betjänar vi 8 000 handlare som länkas samman med 525 miljoner konsumenter och 6 300 banker i mer än 30 länder. Under 2020 processade vårt globala nätverk en transaktionsvolym på mer än 21 miljarder dollar.

Trustly har cirka 600 medarbetare i Europa samt Syd- och Nordamerika. Trustly är ett licensierat betalningsinstitut enligt det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) och under tillsyn i Europa av den svenska Finansinspektionen. I USA är Trustly statligt reglerat vilket är ett krav för att kunna betjäna olika marknader. Läs mer på www.trustly.com.

• non-regulatory