Trustly ingår partnerskap med GoFundMe för starkare verifiering av insamlingsmottagare

San Carlos (USA) och Stockholm, 16 april 2021 – Trustly, den globalt ledande betalplattformen för konto-till-konto-transaktioner, är glada över att kunna välkomna GoFundMe, världens främsta insamlingsplattform, som ny kund.

Mottagare av GoFundMe-insamlade medel kan nu få tillgång till och ta ut de pengar som har samlats ihop. Det sker genom en innovativ integrering där mottagaren verifieras i två steg. Först verifieras mottagaren av GoFundMes säkerhetsteam, därefter väljer mottagaren bank och loggar in med sina inloggningsuppgifter. På så sätt får mottagarens bankkonto en säker koppling och är redo att ta emot pengar.

Partnerskapet har redan startat i USA och Kanada – och fler länder är på gång.

Craig McDonald, Chief Business Officer på Trustly, Inc., kommenterar: ”Genom att använda sig av våra produkter visar GoFundMe hur värdefulla våra mervärdestjänster och vår globala uppkoppling mot banker är för handlare världen över. Vi är stolta över att få arbeta med en marknadsledande innovatör och ser fram emot ett framgångsrikt globalt partnerskap.”

Vincent Sloan, Head of Platform Engineering på GoFundMe, fyller på: ”Människor världen över har förtroende för GoFundMe som ett enkelt, pålitligt och säkert sätt att samla in pengar. Trustlys tjänster för identitetsinformation kompletterar den säkerhetsinfrastruktur och det förtroende vi har byggt upp – samtidigt som de insamlade medlen snabbare kan betalas ut till mottagarna.”

Trustly grundades 2008 och är den globala ledaren inom direktbanksbetalningar online. Vår digitala konto-till-konto-plattform sätter en helt ny standard för snabba, enkla och säkra betalningar genom att länka samman några av världens största handlare med konsumenterna via deras internetbankkonton. Trustly kan hantera hela betalningsprocessen, vilket inte bara skiljer oss från konkurrenterna utan också gör att vi kan erbjuda ett tilltalande och billigare alternativ till traditionella kortnätverk. I dag betjänar vi 8 000 handlare som länkas samman med 525 miljoner konsumenter och 6 300 banker i mer än 30 länder. Under 2020 processade vårt globala nätverk en transaktionsvolym på mer än 21 miljarder dollar.

Trustly har cirka 500 medarbetare i Europa samt Syd- och Nordamerika. Trustly är ett licensierat betalningsinstitut enligt det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) och under tillsyn i Europa av den svenska Finansinspektionen. I USA är Trustly statligt reglerat vilket är ett krav för att kunna betjäna de marknader vi riktar oss mot. Läs mer på www.trustly.se