Trustly blir officiell global partner till West Ham United FC

Stockholm, 26 februari 2021 – Trustly, världens ledande leverantör av direktbanksbetalningar, är stolta och glada över att tillkännage att företaget nu är officiell open banking-partner till West Ham United, ett klassiskt fotbollslag i Englands ikoniska Premier League.

West Ham United grundades redan 1895 som Thames Ironworks. De spelar sina hemmamatcher på pampiga London Stadium och har en stor supporterskara både i Storbritannien och resten av världen. Klubben har just nu en av sina bästa säsonger på flera decennier och är med på Forbes lista över de 20 högst värderade idrottsklubbarna.

En annan framgångsrik företeelse i Storbritannien är open banking, som ökat starkt sedan reglerna kring open banking trädde i kraft för tre år sedan. Open banking är ett initiativ som gör att Trustly kan fortsätta stärka sin unika konto-till-konto-baserade betalningslösning på den brittiska marknaden – och ge handlarna möjlighet ett erbjuda sina kunder ett smidigt sätt att betala. Mer än 2,5 miljoner brittiska bankkunder ansluter nu sina konton till betrodda tredje parter, en ökning från 1 miljon i januari 2020 enligt Storbritanniens Open Banking Implementation Entity (OBIE).

Johan Nord, EMEA Chief Business Officer på Trustly, berättar: ”Vi på Trustly är väldigt glada över vårt partnerskap med West Ham United, den legendariska London-klubben i Premier League. Partnerskapet kommer i en tid då användningen av open banking ökar enormt i Storbritannien. Vi tycker att det är fantastiskt att kunna kombinera fotbollens värld med vår egen av betalningslösningar och ser fram emot ett långt och nära samarbete med West Ham.”

Nathan Thompson, Commercial Director för West Ham, säger: ”Innovation är en viktig del av allt West Ham United gör. Därför är vi mycket glada över partnerskapet med Trustly, en organisation som genom sina produkter sätter en helt ny standard för snabba, enkla och säkra betalningar.”