Cecilia Qvist förstärker Trustlys styrelse

Stockholm, 8 december 2020 – Trustly, världens ledande leverantör av direktbanksbetalningar, är stolta och glada över att tillkännage att Cecilia Qvist har utsetts till ny styrelsemedlem.

Cecilia bor i New York och har omfattande erfarenhet av rådgivning åt snabbt växande teknikföretag. För närvarande arbetar hon som Senior Advisor på Spotify, världens största streamingtjänst för musik, samt som styrelsemedlem i det ledande teknikinvestmentbolaget Kinnevik. Tidigare har Cecilia haft seniora operativa roller på Spotify, Ericsson, Swedbank och NASDAQ. Hon har också varit styrelseledamot i Catena Media.

Johan Tjärnberg, styrelseordförande i Trustly, kommenterar: ”Cecilias erfarenhet av internationell expansion kommer att vara väldigt värdefull när Trustly fortsätter att växa globalt. Hennes nätverk och kunskaper om den amerikanska marknaden blir en verklig tillgång för vår fortsatta expansion i USA. Cecilias förmåga att se strategiska möjligheter och hantera helt nya utmaningar kommer att hjälpa Trustly att befästa sin position som världsledande inom direktbankbetalningar. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med henne och resten av teamet under den spännande tid som kommer.”

Cecilia Qvist berättar: ”Trustlys mission – att bygga ett globalt nätverk för bankbetalningar som alternativ till kort – är lika ambitiöst som djärvt. En utveckling och utvidgning av Trustlys tjänster gynnar handlarna och deras kunder, samtidigt som det skapar värde för företaget och branschen som helhet.”

Trustly grundades 2008 och är den globala ledaren inom direktbanksbetalningar online. Vårt konto-till-kontonätverk gör att konsumenten slipper använda betal-/kreditkort och istället kan göra snabba, enkla och säkra betalningar direkt från sitt bankkonto. Trustly stödjer fler än 6 300 banker och kan användas av cirka 525 miljoner konsumenter i Europa och Nordamerika. Trustly används av flera av världens ledande företag inom e-handel, resor, spel, media, telekom och finansiella tjänster. För handlarna innebär Trustly ökad konvertering och mindre administration, samt lägre risk för bedrägerier och chargebacks.

Trustly har cirka 500 medarbetare i Europa samt Syd- och Nordamerika. Trustly är ett licensierat betalningsinstitut enligt det andra betaltjänstdirektivet (PSD2) och under tillsyn i Europa av den svenska Finansinspektionen. I USA är Trustly statligt reglerat vilket är ett krav för att kunna betjäna olika marknader. Läs mer på www.trustly.se.