Trustly nimittää Mats Backmanin konsernin talousjohtajaksi

Tukholma, Ruotsi, 14.1.2021 – Maailman johtava verkkomaksupalvelu Trustly on nimittänyt Mats Backmanin konsernin uudeksi talousjohtajaksi.

Backman toimii tällä hetkellä toimitusjohtajana maailman johtavassa autoturvallisuusteknologiayhtiö Veoneerissä, joka on noteerattu New Yorkin pörssissä ja Nasdaq Stockholmissa. Backmanilla on 25 vuoden kokemus rahataloudesta, määräysten ja säädösten mukaan toimimisesta, fuusioista ja kansainvälisestä laajentumisesta. Ennen Veoneeriä hän työskenteli Autolivin talousjohtajana ja sitä ennen Sandvikin talousjohtajana. Molemmat yhtiöt ovat alansa johtavia maailmanlaajuisesti toimivia suuryrityksiä. Backman on myös Grängesin hallituksen jäsen.

Trustlyn toimitusjohtaja Oscar Berglund toteaa: ”Mats on erittäin tervetullut vahvistus Trustly-tiimiin. Hän tuo mukanaan merkittävää asiantuntemusta finanssi- ja teknologia-aloilta sekä vankkaa kokemusta ylemmän johdon tehtävistä. Tämä yhdistettynä laaja-alaiseen kansainväliseen kokemukseen markkinoiden johtavissa yhtiöissä on erittäin arvokasta Trustlylle, joka kiihdyttää kasvuaan Yhdysvalloissa, jatkaa tasaisen vahvaa kehityskulkuaan Euroopassa ja suunnittelee tulevaa laajentumista.”

Mats Backman sanoo: ”Trustly on kiistaton kansainvälinen johtaja pankkien verkkomaksuissa, jotka ovat yleistymässä kovaa vauhtia. On todella hienoa liittyä tiimiin ja päästä tukemaan kansainvälistä laajentumista omalla kokemuksella.”

Jonas Palmquist jatkaa tehtävissään Trustlyn talousjohtajana EMEA-alueella.

Yleistä Trustlysta

Vuonna 2008 perustettu Trustly on globaali johtaja verkkomaksupalvelujen alalla. Pankkitilien välinen verkostomme ohittaa korttiverkostot ja tarjoaa kuluttajille nopean, helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksensa suoraan verkkopankin tililtä. Yli 7 600 yhteistyöpankin ansiosta noin 600 miljoonaa kuluttajaa eri puolilla Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa voi tehdä verkkomaksuja Trustlyn kautta. Palvelemme useita maailman merkittävimmistä verkkokauppa-, rahoitus-, rahapeli-, media-, televiestintä- ja matkailualojen yrityksistä, jotka hyötyvät lisääntyneestä myynnistä ja pienentyneistä toiminta-, petos- ja korttireklamaatiokuluista.

Trustlylla on yli 500 työntekijää eri puolilla Eurooppaa, Yhdysvaltoja ja Latinalaista Amerikkaa. Euroopassa Trustly on Ruotsin Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva maksulaitos, jolla on EU:n toisen maksupalveludirektiivin (PSD2) mukainen toimilupa. Yhdysvaltain kohdemarkkinoilla palvelujamme säätelevät osavaltioiden lait. Lisätietoja on osoitteessa www.trustly.com.