Sijoittajakonsortio tukee Trustlyn toiminnan laajentamista strategisella vähemmistösijoituksella

Tukholma, Ruotsi, kesäkuu 10, 2020 – Maailman johtava tilien välisten (A2A) verkkomaksujen tarjoaja Trustly saa vähemmistöosakkaikseen BlackRockin (pääomasijoitusrahastojen ja aktiivisesti hoidettujen tilien kautta) sekä yhteisösijoittajista koostuvan konsortion, johon kuuluvat muun muassa Aberdeen Standard Investments, Neuberger Hermanin hoitamat rahastot, Investment Corporation of Dubai ja RSIC. Nordic Capital jatkaa Trustlyn enemmistöosakkaana.

Liiketoimi laajentaa Trustlyn omistuspohjaa, ja ylimääräiset pitkäaikaiset pääomasijoitukset tukevat Trustlyn jatkuvia investointeja tuotteiden ja infrastruktuurin kehittämiseen ja toiminnan laajentamiseen uusiin maihin.

Nordic Capital julkisti Trustlyn ostoa koskevan uutisen maaliskuussa 2018. Yrityskaupan tavoitteena oli tukea Trustlyn toiminnan kansainvälistä laajentamista.

Trustlyn toimitusjohtaja Oscar Berglund toteaa: ”Trustly rakentaa paikallisten pankkien välisiin siirtoihin nojaavaa kansainvälistä verkkomaksuverkostoa, jonka ansiosta kuluttajat voivat tehdä maksuja turvallisesti ja kätevästi suoraan omalta pankkitililtään. Toivotamme BlackRockin ja muut sijoittajat tervetulleiksi vähemmistöosakkaisiimme. Heidän tuellaan voimme kehittää verkkomaksuratkaisuamme palvelemaan kauppiaita, laskuttajia ja kuluttajia entistä paremmin.”

Nordic Capital Advisors -kumppaneihin kuuluva Fredrik Näslund toteaa: ”Nordic Capital on onnistunut vetämään puoleensa erittäin kovatasoisen kansainvälisen sijoittajakonsortion, mikä on osoitus Trustlyn hämmästyttävästä menestyksestä. Nordic Capital toivottaa uudet sijoittajakumppanit tervetulleiksi ja katsoo eteenpäin Trustlyn menestyskulun seuraaviin vaiheisiin.”

Talousneuvojana tässä liiketapahtumassa on toiminut Citigroup Global Markets Limited.

Yleistä Trustlysta

Vuonna 2008 perustettu Trustly on globaali johtaja verkkomaksupalvelujen alalla. Pankkitilien välinen verkostomme tarjoaa kuluttajille nopean, helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksensa suoraan verkkopankin tililtä ilman korttien käyttöä. Yli 6 000 yhteistyöpankin ansiosta yli 600 miljoonaa kuluttajaa eri puolilla Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa voi tehdä verkkomaksuja Trustlyn kautta. Palvelemme useita maailman merkittävimmistä verkkokauppa-, rahoitus-, rahapeli-, media-, televiestintä- ja matkailualojen yrityksistä, jotka hyötyvät lisääntyneestä myynnistä ja pienentyneistä toiminta-, petos- ja korttireklamaatiokuluista.

Trustlylla on 400 työntekijää eri puolilla Eurooppaa, Yhdysvaltoja ja Latinalaista Amerikkaa. Euroopassa Trustly on Ruotsin Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva maksulaitos, jolla on EU:n toisen maksupalveludirektiivin (PSD2) mukainen toimilupa. Yhdysvaltain kohdemarkkinoilla palvelujamme säätelevät osavaltioiden lait. Lisätietoja on osoitteessa www.trustly.com.

Yleistä Nordic Capitalista

Nordic Capital on johtava pääomasijoittaja, jonka tavoitteena on auttaa yrityksiä pääsemään vahvemmalle ja kestävämmälle pohjalle operatiivisten parannusten ja uudistavan kasvun kautta. Nordic Capital keskittyy tiettyihin maantieteellisiin alueisiin ja toimialoihin, joista sillä on kattavin ja pitkäaikaisin kokemus. Tärkeimpiä toimialoja ovat terveydenhuolto, teknologia ja maksut, rahoituspalvelut sekä teollisuus- ja yrityspalvelut. Keskeisiä alueita ovat Pohjois-Eurooppa ja terveydenhuollon alalla koko maailma. Perustamisvuodestaan 1989 lähtien Nordic Capital on sijoittanut yli 14 miljardia euroa yli 110 sijoituskohteeseen. Nordic Capitalin rahastot sijaitsevat Jerseyssä, ja niitä neuvovat useat neuvonantajayritykset, joiden kotipaikat ovat Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Norjassa, Saksassa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja Yhdysvalloissa. Näihin neuvonantajiin viitataan nimellä Nordic Capital Advisors. Lisätietoa Nordic Capitalista on osoitteessa www.nordiccapital.com.

Yleistä BlackRockista

BlackRockin tarkoituksena on auttaa yhä useampia ihmisiä saavuttamaan taloudellista hyvinvointia. Sijoittajien varainhoitajana ja johtavana teknisten ratkaisujen tarjoajana asiakkaamme kääntyvät puoleemme tehdessään suunnitelmia tärkeimpien tavoitteidensa saavuttamiseksi. BlackRock hallinnoi asiakkaidensa puolesta maailmanlaajuisesti 6 467 miljardin dollarin varoja (31.3.2020). Lisätietoja: www.blackrock.com/corporate  | Twitter: @blackrock | Blogi: www.blackrockblog.com | LinkedIn: www.linkedin.com/company/blackrock.